Skylt som marknadsföring

Att hitta till affären är ju A och O. Det vet alla butiksägare. För hundra år sedan räckte det med en skylt, som talade om vad man sålde i affären. I det småskaliga samhället visste alla vilka de lokala handlarna var. Man behövde inte mer än en skylt som talade om var dörren låg. Tänk så bra det var förr...Eller? Vi kanske inte behöver betygssätta marknadsföringen för hundra år sedan, med dagens. Det enda vi kan säga är att den ser helt annorlunda ut.

Diversifieringen kräver mer eftertanke

Med det komplexa samhällena vi människor bor i, kommer vikten av en alltmer genomtänkt marknadsföring. Det räcker ju inte längre med de där skyltarna. Numera behöver de vara ett led i en marknadsföringsstrategi, där allt från företagets logo, utseende, internetnärvaro, ljus och färg är medveten. Det behöver inte vara dyrt eller mycket, bara det är klokt och genomtänkt.

7 Jun 2017

Senaste inläggen:

Arken